Konfirmation

Invitation til konfirmationsforberedelse sendes til alle elever på 7. årgang på Houlkærskolen. Det er en forudsætning for at blive konfirmeret, at man er døbt.

Alle modtager en invitation til et informationsmøde for forældre og børn, som finder sted i slutningen af august. Her vil der også være mulighed for at indskrive dit barn til konfirmation. Du kan læse invitationen til dette års indskrivning på hjemmesidens forside.

Du kan nu også melde dit barn til konfirmation her.

Hos os består forløbet af 13 uger med to ugentlige lektioner samt en temauge. Undervisningen foregår klassevis. Desuden skal man gå i kirke for at opnå fortrolighed med gudstjenesten.

Man kan læse mere om konfirmation på folkekirken.dk

Du kan finde undervisningsplan 2023 - 24 for b-klassen - her efter indskrivningen

Du kan finde undervisningsplan 2023 - 24 for c-klassen - her efter indskrivningen

Konfirmationen plejede at foregå klassevis, men da Houlkærskolen i øjeblikket danner nye klasser på 7. klassetrin, vil det i stedet være valgfrit, hvilken konfirmationsdag, man vælger. Begge præster deltager i alle konfirmationerne. Dem der allerede har regnet med en bestemt dag, kan naturligvis fortsat regne med den. Det vil også være muligt at skifte dag, hvis man foretrækker det.

Klassefordelingen nedenfor er fra før nye klasser blev dannet. Man er altså ikke længere bundet af opdelingen men kan vælge frit mellem de to konfirmationsdatoer!

2024

Konfirmationer for eleverne fra Houlkær Skole er Kristi Himmelfartsdag den 9. maj og lørdag den 11. maj.

Begge præster deltager ved alle konfirmationer og familierne vælger fri dato og tid, da klasserne alligevel brydes op mellem 6. og 7. og der vil være relationer på kryds og tværs.

Nordre Skoles specialklasse konfirmeres lørdag den 14. april af Lotte Martin Jensen.

2025

Der har været planlagt konfirmation for eleverne fra Houlkær Skole St. Bededag, fredag den 16. maj 2025. Her vil der forsat være tilbud om konfirmation for dem, der gerne vil bibeholde den dag.

For dem der ønsker at flytte deres konfirmation, vil der være mulighed lørdag den 17. maj.

Nordre Skoles specialklasse konfirmeres lørdag den 29. marts kl. 10.30 af Lotte Martin Jensen.

2026

Der er konfirmationer for eleverne fra Houlkær Skole på Kristi Himmelfartsdag den 14. maj og lørdag den 16. maj.

Nordre Skoles specialklasse konfirmeres lørdag den 28. marts af Lotte Martin Jensen.

2027

Der er konfirmationer for eleverne fra Houlkær Skole på Kristi Himmelfartsdag den 6. maj og lørdag d. 8. maj.

Nordre Skoles specialklasse konfirmeres lørdag den 3. april af Lotte Martin Jensen.

2028

Nordre Skoles specialklasse konfirmeres lørdag den 25. marts af Lotte Martin Jensen.